Subscribe Twitter

Pages

Selasa, 15 September 2009

AKU SEORANG HAMBA..

Setiap insan tahu bahawa dia tidak datang ke dunia ini dengan kebijaksanaannya, tidak juga dengan kebijaksanaan ibu bapanya, kalaulah insan wujud di dunia ini dengan pilihan dan kebijaksanaannya, tentu semua ingin dilahirkan dengan rupa paras yang cantik dan lahir dengan penuh kemewahan, dan lahir dengan penuh sempurna. Namun ternyata ini semua diluar kawalan insan. Ini semua menyedarkan aku tentang adanya kuasa yang maha agung yang mengatur semua ini.

Dan Allah tidak akan mempersoalkan insan tentang keputusan yang diluar tanggungjawab kita, samada kita putih atau hitam, kaya ataupun miskin, yang dipersoalkan kelak adalah sejauh mana aku melaksanakan tanggungjawab dan kewajiban di dunia ini..
Kerana itu aku wajib mentaati suruhannya, dan meninggalkan larangannya dalam apa jua keadaan. Setiap amalan yang aku ingin lakukan perlulah dibatasi dengan batasan al-Quran dan Sunnah. Halal dan haram perlu dijaga, jika dilanggari, maju bagaimana sekalipun, harta melimpah ruah, pasti tiada ketenangan, hatinya dihiasi hasad dengki, musuhnya banyak..Allah.. ampunkan aku..

Bertaqwalah dimana jua engkau berada..dikala seorang diri.. tika di khalayak ramai..
taqwa itu letaknya dihati..

tidak Allah ciptakan aku melainkan untuk mengabdikan diri padaNYA...
the purpose of our life..

1 ulasan:

Mahadir Amboala berkata...

sebaik-baik pakaian adalah pakaian orang yg bertakwa..mabruk2

Catat Ulasan