Subscribe Twitter

Jumaat, 6 Mac 2009

Tegakkan Agama dalam Dirimu


Luis Moreno-Ocampo, the ICC prosecutor who called for an arrest warrant to be issued in July last year, said that al-Bashir must be arrested "to stop him from destroying evidence and committing new crimes".(sumber: al-Jazeera.net.)


Alhamdulillah kini hampir tiga bulan saya berada di bumi terik Sudan, pertama kali menghadapi situasi gawat sejak saya berada disini, presidennya, Omar Bashir ingin dibicarakan di Mahkamah Jenayah Antarabangsa( ICC ) atas kesalahan jenayah perang di Darfur. Sejenak termenung mengenangkan hal ini apabila saban hari masjid yang berdekatan dengan rumah saya menceritakan tentang hal waran tangkap keatas presidennya. Majoriti rakyat sudan mempertahankan pemimpin mereka, malah saya sebagai muslim juga turut menyokongnya, kalaupun al-Bashir bersalah, jangan dibiar barat yang menghakiminya.

Dunia benar-benar bersungguh-sungguh untuk menonjolkan keburukan dan kecelaan Islam dan Muslim, walhal dunia sebenarnya telah tidak mampu lagi untuk menafikan kebobrokan dan perangai syaitan yang ditonjolkan oleh Yahudi dan sekutunya keatas Palestin, mereka itu yang selayaknya dan sewajarnya dihukum dan dipersalahkan terlebih dahulu. Segala keburukan akan terus disandarkan keatas dunia Islam.. pahit pun, telan je la hakikat ni.. sapa suruh tak amal Islam dengan sebenar-benarnya.



Muslim hari ini benar-benar dilanda Wahan ( cintakan dunia dan takutkan mati ), sebagaimana yang disebut oleh baginda saw dalam hadith yang sahih. Musuh agama akan berusaha bermati-matian untuk mematikan langkah pejuang agama yang ikhlas, menjadikan perundangan Islam sekadar sebagai satu subtopik matapelajaran sejarah, bukan lagi perundangan agung..

Haruskah dunia Islam hari ini sekadar menuding jari ke pihak musuh dan menyatakan ketidakadilan dunia hari ini keatas muslim sejagat?

Ya!! mereka melakukan apa yang patut mereka buat, mereka bekerja bersungguh-sungguh untuk menentang kita di pelbagai sudut.
Lihat pula keadaan dipihak Muslim.. kita bekerja sambil lewa, mulut hebat mencanang kebangkitan Islam, demonstrasi jalanan, tapi mulut yang sama juga hari-hari mengunyah makanan buatan musuh.. kita hebat mengajak manusia kepada islam, tegakkan perundangan Islam dimuka bumi ini, tapi kita terlupa untuk menegakkannya didalam diri sendiri dan keluarga..
pening dan kerisauanku berterusan memikirkan hubunganku dengan Allah jalla wa ala..adakah telah benar-benar tertegak hukum Allah didalam jiwaku ini

0 ulasan:

Catat Ulasan